یادگیری زبان در انتشارات دهکده زبان
نوشته شده توسط : رضا جعفری

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می کشد؟ پابیشازبان 35 بازدید بدون نظر

وقتی دانش آموزی تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی می کند، سوالات زیادی به ذهن خطور می کند. یکی از رایج ترین سوالات در مورد یادگیری زبان انگلیسی این است: چقدر طول می کشد تا انگلیسی را به صورت " روان" یاد بگیرید؟ چقدر طول می کشد تا آیلتس/تافل بگیریم؟ یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می کشد؟ و سوالات از آنجا. شما می توانید برای تقویت مهارت چهار گانه   dehkadehzaban.ir همین الان روی لینک کلیک کنید.

به نظر من این مسائل عمدتاً به این دلیل است که مردم تشنه زیادی برای انجام سریع و آسان کارها هستند. در واقع، اگر در گوگل جستجو کنید، متوجه می شوید که "یادگیری سریع انگلیسی" و "یادگیری زبان انگلیسی به راحتی" دو کلمه کلیدی مهمی هستند که بسیاری از افراد در جستجوهای خود برای یافتن راه های مختلف برای یادگیری زبان انگلیسی از آنها استفاده می کنند.

پر واضح است که داشتن این نگرش نسبت به مشکلات (حل سریع و آسان مشکلات) نگرش خوبی نیست. زیرا حل مشکلاتی مانند یادگیری زبان انگلیسی نیازمند یک فرآیند طولانی و زمان بر است. و اگر این روند به عنوان یک عامل ناخوشایند تلقی شود، باید هر چه زودتر از بین برود. دانش آموز احتمالا هرگز به سطح تسلط در یادگیری زبان انگلیسی نخواهد رسید.
یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می کشد؟
اساساً سؤال "زمان یادگیری زبان انگلیسی" به خودی خود بی معنی است. زیرا یادگیری زبان انگلیسی سطوح مختلفی را شامل می شود. برای مثال، اگر در مورد اعداد صحبت کنیم، ممکن است بخواهید نمره تافل 80 بگیرید. شاید شما نیاز به نمره تافل 90 داشته باشید یا شاید نمره بالاتر از 100 می خواهید. هر کدام با دیگری بسیار متفاوت است.

این سوال به سطح فعلی شما نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر اکنون در محدوده نمره 70 تافل هستید، کسب نمره تافل 80 با کسب نمره تافل 80 تا 90 بسیار متفاوت است.

این به سابقه تحصیلی شما نیز بستگی دارد. تفاوت زیادی بین کسی که انگلیسی را از کتاب های درسی یاد گرفته است وجود دارد. با کسی که کتاب داستان و کتاب های اطلاعاتی خوانده است.

یا در میان افرادی که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم و سریال بوده اند، اما نکاتی را که در پست های قبلی برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی با فیلم بیان کردیم، رعایت نکرده اند.

زمان یادگیری زبان انگلیسی به عوامل زیادی بستگی دارد
1- سن:
سنی که در آن شروع به یادگیری زبان انگلیسی می کنید می تواند تأثیر زیادی بر لهجه شما داشته باشد. البته هر چه زودتر شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید لهجه شما بهتر می شود. نه اینکه بتوانید انگلیسی را بهتر یاد بگیرید. این دیدگاه که کودکان انگلیسی را بهتر و سریعتر یاد می گیرند چندان درست نیست. زیرا بزرگسالان مهارت هایی دارند که کودکان ندارند. تحقیقات اخیر در زمینه یادگیری زبان نیز این موضوع را ثابت کرده است.

2- زمان، جدیت، انگیزه:
چقدر می خواهید برای یادگیری زبان انگلیسی وقت بگذارید و چقدر جدی هستید؟ انگیزه یک عامل بسیار مهم در یادگیری زبان انگلیسی است. کسانی که انگلیسی را به دلیل سفر به کشورهای دیگر، عملکرد تحصیلی بهتر و ارتباط موثر با دیگران در این کره خاکی یاد می گیرند، طبیعتا انگیزه بیشتری برای مدیریت مشکلاتی که در یادگیری زبان انگلیسی ایجاد می شود، دارند. اما کسانی که انگلیسی می خوانند تا در مدرسه و دانشگاه یا برای کار نمره بگیرند، عملکرد ضعیفی دارند. کسانی که برنامه منظمی برای یادگیری روزانه زبان انگلیسی دارند عملکرد بسیار بهتری نسبت به کسانی دارند که هفته ای یک بار انگلیسی می آموزند یا در کلاس های رسمی شرکت می کنند.

3- مهارت:
آیا در یادگیری زبان انگلیسی خوب هستید؟ البته همه افراد توانایی یادگیری زبان جدید را دارند، اما مهارت افراد در این زمینه متفاوت است. برخی از افراد از روش های بسیار خاصی استفاده می کنند که ممکن است برای آنها مناسب باشد و با این روش ها زبان انگلیسی را سریعتر یاد می گیرند. افرادی هستند که به پنج، شش، هفت یا بیشتر زبان مسلط هستند. برخی هستند که حتی در زبان مادری خود کمی لنگ هستند. با این حال، افرادی که به چندین زبان صحبت می کنند، یا حداقل انگلیسی را به عنوان زبان دوم به خوبی یاد گرفته اند، مطمئناً زمان زیادی را صرف توسعه مهارت های ارتباطی خود کرده اند.

شاید بد نباشد اگر دوباره بر این نکته تاکید کنم. هرگز به دلیل کهولت سن از یادگیری زبان انگلیسی دست نکشید. شما هرگز برای یادگیری زبان انگلیسی خیلی جوان یا خیلی پیر نیستید. بنده شخصاً قصد دارم تا جایی که بتوانم زبانهای جدید را امتحان کنم. حتی اگر 40 یا 50 ساله بودم.

یادگیری زبان انگلیسی چقدر سخت است و برای یادگیری بهتر آن چه کنیم؟
یادگیری هر زبانی حتی زبان مادری سختی های خاص خودش را دارد. متوجه خواهید شد که حتی در زبان مادری خود، بسیاری نمی توانند مکالمه خوبی داشته باشند. ترس از مکالمه به انگلیسی محدود نمی شود. اما می توان روش هایی را اتخاذ کرد که مبتنی بر اصول علمی باشد و ما را بهتر و موثرتر به هدفمان برساند.

یادگیری کلمات انگلیسی:
داشتن دایره لغات زیاد برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی بسیار مهم است. درست است که به عنوان مثال، 300 کلمه پرکاربرد انگلیسی بیش از 50 درصد مکالمات انگلیسی را نشان می دهد. اما برای درک کافی است





:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: